Guri Weinberg skriver om att vara en del av Stefan i Breaking Dawn

Engelsk:

Guri Weinberg will be playing Romanian vampire Stefan in Breaking Dawn, and in a new blog post (his first!) he talks about getting the role and how his wife didn’t think it was the role for him!

So, I’m runnning errands and my wife calls me and says, “Guri, you have an audition next week for some vampire film and the part seems completely wrong for you. I just don’t see them offering you this role.”

I call my manager’s office and her assistant, Elana, answers. I tell her that based on the breakdown, I feel I am not right for the role AND I have never used a Romanian dialect in my life. So, I think I’m going to pass on this one. Then I hear silence. TENSE silence. The kind of silence that makes you want to hide sharp objects.

“It’s TWILIGHT, Guri. I don’t CARE what you think of the role. Not only will you audition with a FANTASTIC Romanian dialect, you better get it…”

“Bbbbuuuttt…”, I stammer.
“I WANT TO MEET STEPHANIE!”
“OK”, I answer…meekly…

I go in with a QUICKLY developed Romanian dialect and…I get the offer. I couldn’t WAIT to tell my wife.

“Don’t make a big deal out of it. I am STILL right most of the time.” was my wife’s response followed closely with “You know, Guri…I think we’re in for some big changes with this one.” She kissed me, gave me a hug and said, “I think we’ll need wine.” and opened a bottle.

I dig that chick.

From there, my life becomes a whirlwind of change.



svenska:


Guri Weinberg spelar rumänska vampyren Stefan i Breaking Dawn, och i ett nytt blogginlägg (hans första!) talar han om hur han fick rollen och hur hans fru inte tyckte det var rollen för honom!

Så, jag springer ärenden åt min fru och plötsligt ringer hon och säger, "Guri, du har en audition nästa vecka för någon vampyr film och den rollen verkar helt fel för dig. Jag kan bara inte se dem som erbjuder dig denna roll. "

Jag ringer min chefens kontor och hennes assistent, Elana, svarar. Jag berättar att baserat fördelningen, känner jag att jag inte är rätt för rollen och jag har aldrig använt en rumänsk dialekt i mitt liv. jag tror jag kommer att passera på den här. Det blir tyst. Spänd tystnad. Den typ av tystnad som gör att man vill dölja vassa föremål.

"Det är Twilight, Guri. Jag bryr mig inte vad du tycker om rollen. Du kommer inte bara provspela med en fantastisk rumänsk dialekt, det är bäst att du får den... "

"Bbbbuuuttt ...", stamma jag.
"Jag vill träffa Stephanie!"
"OK", svarar jag ... ödmjukt ...

Jag går in med ett snabbt utvecklades rumänsk dialekt och ... jag får erbjudandet. Jag kunde inte vänta med att berätta för min fru.

"Gör inte en stor grej av det. Jag är fortfarande rätt om det mesta. "var min frus reaktion följde noga med" Du vet, Guri ... Jag tror att vi är i för stora förändringar med den här. "Hon kysste mig, gav mig en kram och sa " Jag tror vi behöver vin. "och öppnade en flaska.

Jag gillar den där bruden.

Därifrån blir mitt liv en virvelvind av förändring.


läs hela blogginlägget här(engelska)

källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0